AI O IDEE GROZAVA? VREI SA-TI FACI O FIRMA? TE-AI GANDIT BINE?

Font Size » Large | Small


Ca sa-ti faci firma, nu e mare lucru. Cateva taxe modice la Registrul Comertului, un sediu social acasa la mama si la tata…Complicat devine dupa infiinare. Ma refer la cei care doresc sa-si deschida o mica afacere si nu la cei care sunt nevoiti sa-si infiinteaze firme doar pentru ca angajatorii lor sa nu mai plateasca contributii salariale. Concret este necesar sa sa va faceti foarte bine socotelile si sa aveti in vedere toate implicatiile pentru ca afacerea dumneavoastra sa prospere.

FINANTAREA

1. Ai bani sa suporti cheltuielile unei firme timp de un an de zile? Pentru ca o firma inghite bani inainte de a incepe sa produca.

 CHELTUIELILE

2. Care ar fi cheltuielile pe care trebuie sa le iei in considerare la infiintarea unei firme.

 2.1.CHIRIA

Daca vei face firma acasa si vor veni acasa la tine clienti, prima impresie care este foarte importanta nu va fi cea dorita. IN casa miroase a mancare, copii au lasat jucarii prin toata casa, patul este nefacut, hainele sunt aruncate pe alocuri. Tu locuiesti acolo, nu mai pare deplasat dar clientul si-a format deja o parere si profesionalismul nu e primul lucru la care s-a gandit. Chiar daca esti un bun specialist, asta nu-ti sta scris in frunte, si clientul nu va mai avea ocazia sa se convinga ca esti un bun profesionist. Inainte sa te gandesti sa-ti faci firma, pus in aceeasi situatie tu ce impresie ti-ai fi facut?

SOLUTIA:

A. Inchirierea unui spatiu de birou, eventual o garsoniera pe care o mobilezi corespunzator sau gata mobilat. Asteapta-te la o chirie de minim 250 de euro pe luna. La chirie se vor adauga cheltuielile de intretinere pe care le vei plati tu si nu proprietarul. Un minim pe luna este in jur de 200 lei.

B. Renovezi casa si faci din hol o mica receptie iar una din camere va fi utilata conform unui birou. Este important ca accesul sa se faca cat mai direct catre camera destinata ca spatiu de birou daca este posibil. Faptul ca totusi ai biroul la tine acasa trebuie oarecum sa se compenseze cu cat de tare arata totusi ca un birou.

Este foarte important, indiferent ce fel de activitate are firma, ca in birou sa exista:

-o biblioteca cu carti de specialitate

-cateva rafturi cu bibliorafturi in care clientul  va vedea, pe cotor, scris ce reprezinta: “Furnizori imobiliare”, “Leasing” etc, astfel incat sa realizeze ca firma ta, desi una de apartament, este foarte activa. Bibliorafturi cu numele clientilor tai, pe masura ce acestia apar sunt deasemenea recomandate.

-obligatoriu cateva diplome profesionale atestate, premii certificate de calificare in domeniu. Tot ce aveti la dispozitie sa demonstati ca sunteti pregatit in domeniul in care activati

-un birou decent , un laptop, scaner, imprimanta.

-scaunul vostru neaparat sa fie unul directoral si nu unul de bucatarie – aproximativ 400 ron.

2.2. UTILITATILE

Telefon, Internet , eventual fax. Toate la costuri aproximative de 200 lei lunar

2.3. IMPOZITELE PE SALARIU

In functie de ce salariu iti treci pe cartea de munca tie sau colaboratorilor tai trebuie sa platesti impozitele aferente. De exemplu, contributiile pentru cel mai mic salariu cu putinta, pe 8 ore de munca / zi, sunt un pic peste 400 ron pe luna. Puteti avea contract pe 8 ore sau pe 1,2,3,4,5,6,7 ore si contributiile vor fi, aproximativ proportionale.

2.4. CONTABILUL

Nu face greseala sa neglijezi problema asta, sau sa cauti un contabil dupa cel mai mic pret pentru ca vei ajunge sa platesti amenzi si penalitati cat nu face. Ia de la inceput un contabil care sa se ocupe de toate actele tale si pe care sa-l poti consulta ori de cate ori este necesar in activitatea ta. Un contabil bun nu va avea niciodata tarif sub 200 lei pe luna pentru o firma mica. Iar daca ai activitate, tariful va fi proportional.

2.5. MASINA

Daca nu ai masina, obligatoriu trebuie sa-ti iei una. Sa presupunem ca nu ai banii jos si o vei lua in leasing. Asta presupunand ca vreo firma de leasing este dispusa sa iti acorde leasing, dat fiind faprul ca ai o firma noua, fara istoric. Un leasing minim pentru o masina cat decenta este de minim 500 ron (asigurarile sunt separate si pot ajunge la costuri de 200 lei lunar). Nu te gandi ca poti merge la client cu RATB-ul. Daca te duci cu metroul, sau RATB-ul, vei avea doar clienti mici. Asta daca nu cumva asta iti doresti. Clienti mici, venituri mici dar confortabile. Pentru ca un client cel putin mediu are pretentii sa ai un sediu unde sa te gaseasca si o masina din care sa cobori. Masina nu este un lux, dar daca ai masina te vei adresa unei anumite categorii de clienti: cei cu bani. Si vei demostra disponibilitate.

2.6. HAINELE

Nu trebuie sa fii imbracat de firma, dar hainele tale trebuie sa fie de bun gust si decente. Daca nu ai, neaparat cumpara ceva– garderoba minima va fi de aproximativ 1000 lei, incluzand: pantofi, pantaloni, 2 sacouri minim, 3-4 camasi office, cel putin 3 cravate. Aspectul trebuie sa fie intotdeauna ingrijit. Nu neglijati un parfum, un ceas, o curea la pantaloni, o frizura ingrijita. Toate sunt importante. Nu le subestimati importanta.

2.7. LAPTOP-UL

Nu trebuie sa-ti lipseasca ori de cate ori mergi la client. Il vei scoate la el si chiar daca nu ai treaba, intra macar pe un site de internet si prefa-te preocupat. Lumea are senzatia ca o persoana care sta in spatele unui laptop cauta chestii profesionale sau nu vrea sa piarda contactul cu clientii sai pentru la le sta tot timpul la dispozitie. Intra pe mail, da un mail,arata-te concentrat dar nu exagera. Interlocutorul din fata ta doreste atentia ta, nu-I lasa impresia ca el nu este la fel de important pentru tine. Costul mediu al unui laptop este de 2.000 lei. Obligatoriu trebuie sa ai si internet mobil. Aproximativ 50 ron pe luna.

 2.8. SITE-UL

Indiferent de marimea firmei tale, un site este obligatoriu pentru ca si clientii sa “te vada” online. Costul mediu al unui site cat de cat este de circa 200 eur, iar hostingul pentru un an de zile mai putin de 100 eur. Daca un client te cauta si nu te gaseste online, pentru el vei fi doar unul care ii poate da “tzeapa” oricand. Mai mult decat atat, un site bine optimizat te poate ajuta sa gasesti clienti noi. Din lipsa de timp toata lumea cauta orice mai intai online.

Calculeaza toate aceste costuri pentru un an de zile si mai adauga 30% procent de risc pentru probleme neidentificate. Si daca ai banii astia disponibili, atunci da-i drumul!

Nu te descuraja. Cu rabdare si perseverenta si buna pregatire visul tau poate deveni real.

Lasă un răspuns